Leden:



Wachtwoord vergeten?
Registreren
Actueel:
 
 
Raymann en Premtime populair bij allochtonen
Na het NOS Journaal is ‘Raymann is Laat’ het best bekeken programma op Nederland 3, met name onder allochtone jongeren. Dit blijkt uit onderzoek van ‘MCA Communicatie’ uit Utrecht, dat de NPS liet uitvoeren om inzicht te krijgen in het bereik van haar belangrijkste multiculturele programma’s onder allochtonen.

MCA, een marketing- en onderzoeksbureau dat is gespecialiseerd in de multiculturele samenleving, voert elk half jaar een zogenoemd omnibusonderzoek uit onder bijna 1.000 Turken, Marokkanen, Surinamers, Antillianen en Nederlanders in de vier grote steden. In de laatstgehouden ronde in april werden in opdracht van de NPS vragen opgenomen over het bereik van Nederlandse televisie en programma’s op Nederland 3; over de waardering voor ‘Raymann is Laat’ en ‘Premtime’.


Nederland 3

Op Nederland 3 scoort het NOS Journaal onder met name de vier allochtonengroepen hoog (gemiddeld 68 procent). ‘Raymann is Laat’ volgt daarna met 49 procent en is vooral populair onder Surinamers (61 procent) en Antillianen (66 procent). Op plaats vier, na Kopspijkers, komt NOVA met 27 procent, waarbij Antillianen met 38 procent uitschieters zijn. Premtime haalt gemiddeld 25 procent. Dit programma is het populairst onder Surinamers (31 procent), gevolgd door Antillianen (29 procent) en Marokkanen (24 procent).

Waardering Raymann en Premtime

Allochtone kijkers zijn volgens het onderzoek zeer te spreken over ‘Raymann is Laat’ en Premtime. Beide programma’s scoren bij 90 procent goed of heel goed, met name onder Surinamers en Antillianen en in iets mindere mate onder Marokkanen. Ook geldt voor beide programma’s dat ze populairder zijn bij jongeren dan bij ouderen. Dit is met name onder Marokkanen het geval.
De NPS is zeer verheugd over de uitkomsten van het onderzoek.
Directeur Willem van Beusekom: “De cijfers tonen aan dat de NPS op het goede spoor zit met haar multiculturele programmabeleid. ‘Raymann is Laat’ en Premtime maken daar een substantieel onderdeel van uit. Als zowel het bereik als de waardering voor deze programma’s groot is, dan doen we het goed. Bovendien is hiermee bewezen dat onze multiculturele programma’s van grote waarde zijn voor het bereik en imago van Nederland 3, met name onder jongeren.
:: Meer info
Door:
Richard Zuidgeest

Gepubliceerd op:
15-06-05 - 20:22

Bron: Radio.nl.


:: Eerder verschenen:
Alle rechten voorbehouden: © Copyrights Cabaretmagazine.nl 2003 - 2018
Disclaimer - Twitter - Facebook - Contact
customer service software technical support
Live Chat by Comm100