Leden:



Wachtwoord vergeten?
Registreren
Actueel:

Jarig:
> Diederik van Vleuten wordt vandaag 57
 
 
Vara start HumorTV.
Vanaf 15 november 2006 brengt de VARA het nieuwe digitale televisiekanaal HumorTV. HumorTV vormt dan het tweede digitale kanaal van de VARA naast het al bestaande ConsumentenTV. Deze twee kanalen zijn via internet te zien en via de decoder als digitaal themakanaal op televisie.

De themakanalen bieden de VARA de gelegenheid om de kijkers te bedienen op ogenblikken waarop hen dat het beste uitkomt én op een manier die past bij de nieuwste digitale ontwikkelingen op mediagebied.
Tussen het open kanaal van de VARA (de programma’s die te zien zijn via Nederland 1, 2 en 3 en te beluisteren via de radio) en de digitale themakanalen zal sprake zijn van een duidelijke interactie. De kanalen bieden een uitstekende manier om crossmediaal te werken. Zo zendt de VARA naast het vertrouwde ‘Kassa’ op televisie vanaf september dagelijks een consumentenprogramma op de radio uit (‘Radio Kassa’) en komt er in 2007, ook een jongeren-consumentenprogramma op televisie. Verder leveren de themakanalen een belangrijke bijdrage aan de ontwikkeling van nieuw presentatietalent en programmaformats en bieden ze de mogelijkheid om de nieuwste productietechnieken toe te passen.

HumorTV
Voor dit kanaal werkt de VARA samen met cabaretiers en andere grote marktpartijen. Sinds jaar en dag is de VARA de omroep van de grote cabaretregistraties. Cabaret of daarvan afgeleide vormen spelen een belangrijke rol in programma’s als ‘Spijkers met Koppen’, ‘Onder de tram’ of ‘De Mike & Thomas show’. HumorTV laat de leukste fragmenten, shows en registraties zien. Daarnaast zijn ook programma’s te zien zoals ‘Shouf Shouf! de serie’, ‘Kinderen geen Bezwaar’ en ‘Mooi! Weer de Leeuw’. Er wordt intensief samengewerkt met andere omroepen om ook hun content uit te zenden op HumorTV. Tot slot zal dit digitale kanaal ook een podium bieden aan jong talent en nieuwe makers.

ConsumentenTV
Met ‘Kassa’, de ‘Kassa’-nieuwsbrief, ‘Radio Kassa’ en de uitgebreide ‘Kassa’-internetsite is de VARA voor veel kijkers dé consumentenomroep bij uitstek. Op het consumentenkanaal zijn onder meer recente ‘Kassa’-afleveringen te zien, maar de programmering reikt verder.
De kijker wordt dagelijks op de hoogte gehouden van het laatste consumentennieuws en experts geven elke dag antwoord op uiteenlopende vragen in het programma ‘Vraag en Beantwoord’. Belangrijk voor dit digitale kanaal zijn ook de uitgebreide ‘Kassa’-afleveringen. Hierbij worden de reguliere ‘Kassa’-uitzendingen na afloop voortgezet via het digitale kanaal. Op deze manier kunnen onderwerpen meer worden uitgediept of extra items worden behandeld.
Met betrekking tot het consumentenkanaal werkt de VARA samen met collega-omroepen die programma’s maken waarin aandacht wordt besteed aan de consumentenproblematiek, zoals de TROS (met ‘Radar’) en de NCRV, KRO, TV Gelderland en MAX.

Bekijk de kanalen op www.vara.nl
:: Meer info
Door:
Richard Zuidgeest

Gepubliceerd op:
16-11-06 - 18:06



Alle rechten voorbehouden: © Copyrights Cabaretmagazine.nl 2003 - 2018
Disclaimer - Twitter - Facebook - Contact
customer service software technical support
Live Chat by Comm100